بر اساس گزارش جدید شرکت Strategy Analytics، فروش اپل واچ با اختلاف زیاد از مجموع فروش صنعت ساعتهای سوئیسی بیشتر بوده است. اپل در سال ۲۰۱۹ در مجموع ۳۰.۷ میلیون اپل واچ فروخته که این رقم افزایشی ۳۶ درصدی را نسبت به رقم فروش ۲۲.۵ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۸ نشان میدهد.
در آن سو، صنعت ساعتهای سوئیسی (که شامل تمام برندهای ساعتساز سوئیسی میشود) در سال ۲۰۱۹ مجموعا ۲۱.۱ میلیون دستگاه فروش داشته که نسبت به فروش ۲۴.۲ میلیونی سال ۲۰۱۸ افتی ۱۳ درصدی را نشان میدهد.
به گفته Strategy Analytics، اپل واچ به خاطر طراحی جذاب، اپلیکیشنهای دلچسب و فناوری کاربر-پسندانه خود در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا محبوبیت زیادی دارد. ساعتهای آنالوگ همچنان در میان مصرفکنندگان مسنتر محبوب هستند، اما جوانان ساعتهای هوشمند و کامپیوتری را ترجیح میدهند.
ساعتسازان سنتی نظیر Swatch و Tissot در نبرد ساعتهای هوشمند در حال شکست خوردن هستند. اپل واچ از طریق کانالهای عمیق فروش خود توانسته محصول بهتری را به دست کاربران برساند و جوانانی را جذب کند که روزبهروز گرایش بیشتری به لوازم دیجیتالی پیدا میکنند. حالا فرصت کوتاهی برای برندهای ساعتساز سوئیسی باقی مانده تا اقدامی برای جبران این عقبماندگی انجام دهند.
اپل اولین بار در سهماهه تعطیلات سال ۲۰۱۷ توانست با اپل واچ از ساعتهای سوئیسی پیشی بگیرد، اما ۲۰۱۹ نخستین سالی بود که این شرکت موفق شد در مجموع فروش بیشتری را نسبت به برندهای سوئیسی به ثبت برساند.